6.9.08

bengang


solat tarawih di surau kg paya ikan
syaza meninggalkan surau selepas solat isyak.dia x sehat.
bila solat tarawih nak mula, 'makcik 1' yg dok hujung skali(sebelah kiri) selambe je smbhyg, aku rapatkan saf ke kanan, pastu sure la ade kosong kan, org blkg semua xnk ke depan..
aduh..apa masalah nye?berkali2 makcik sebelah alin(makcik 2) pggil diorg ke depan,xnk jgk..ade sorg tu selsema,xnk duduk bwh kipas,yg laen2 xtau la apsal kan..
akhirnya, 2 rakaat pertama sembhyg dlm saf terputus..
bengang.
aku bengang ngn sikap diorg..
seramai2 org belakang tu xdek yg ke depan..
'makcik 2' tu pdg2 aku b4 solat start..
die suruh renggang2kan sket saf spy x nmpk ksg..
cmtu ke carenye?
tp aku x mrh die, die serba salah..lgpn pastu die senyum je
salah aku ke?rasenye x..
aku bengang ngn makcik 1 sb die selambe je sembahyang..org btulkanlah saf dulu
aku bengang gak ngn org2 kt belakang,sorg pn x ke depan
lepas abes tarawih 2 rakaat, lps 'makcik 2' suruh sape kt belakang, ade la sorg ke depan, tu pn budak sekolah menengah..bgs budak tu..
hm,kesimpulannye, x kusyuk pn tarawih aku arini fikirkan saf, pastu smbg ngn perasaan bengang..aduh..

No comments: