30.10.08

pagi yg indah~

hari ini bermula dgn indah sekali~
nk tau kenape?
dh lame aku perhatikan seorg lelaki ni..
die pekerja kt Wisma Hong Leong gk..
dh lame aku usha2 die..
teringin nak tegur, nak tolong..
tapi segan..
hari ni,turun dari monorail,smpai dpn equatorial,aku nampak die berjalan menuju ke ofis..
begitu sukar langkahnya..
hatiku sayu sekali..
kupercepatkan langkah sehingga aku benar2 di belakangnya..
ingin sahaja aku menangis,hatiku bersyukur dgn kesempurnaan yang dikurniakanNya...
aku percaya dia semestinya sgt istimewa..
semestinya hatinya dkt dgn yg Esa
smpai di tepi jalan,sebelum melintas,
aku ketepikan rasa seganku
"kejap ey..kereta byk" kataku padaNya
"ok" katanya
byk pulak kereta hari ni..
apabila keadaan jalan dh sesuai utk melintas, ku bantu dia melintas..
"terima kasih"
"sama-sama" jwbku penuh kepuasan..
aku berhenti nak beli kueh, xleh teman die smpai ofis..
tapi xpe,lepas tu ade je yng prihatin
membantu dan memimpin..
aku bangga dgn masyarakat kite..

kwn2,bersyukurlah Allah memberikan kite nikmat penglihatan..
Sesungguhnya itulah nikmat yg hebat..
Alhamdulillah..
Namun aku yakin, org2 yg tidak dapat melihat itu pasti begitu terang mata hatinya..
Kita tetap buta jika tidak dpt melihat nikmat dan kuasa Allah dan menghayatinya..

Allahuakbar~

1 comment:

zo said...

betul tu...adakalanya kita khilaf dgn nikmat yg ALLAH berikan...kita sering lupa utk bersyukur atas segala kurniaan Nya...Nice post...Credit to u syaz